The importance of tourism marketing in the development of the tourism sector In light of the security unrest - Case Study State of Ghardaia

Authors

  • تلي محمد إسلام كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير -جامعة قاصدي مرباح ورقلة
  • علماوي أحمد مخبر التنمية الادارية للارتقاء بالمؤسسات الاقتصادية بولاية غردية، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير -

Abstract

The purpose of this paper is to highlight the extent of the impact of the security disturbances in Ghardaia on the tourism sector and the local economic situation, which caused the stagnation of tourist activity in both domestic and foreign tourism demand and impact on the tourist investment climate and the economic and financial impact through Drawing on accommodation on community budget financing.
  It also aims to reveal the reality of indicators of security and political stability according to international indicators and the tourism investment strategy adopted through the distribution of areas of tourism expansion and tax incentives and financing facilities granted to investment, where we seek to clarify the relative importance and determine the share of tourism projects of the four Sahrawi poles, 2030.

Key words: Tourism security , Tourism Investment,Tourism Marketing, Security disturbances, Tax on accommodation, Local groups

Jel Classification codes: Z38.Z33.L83.M31

References

- فراح رشيد ، بودلة يوسف ،دور التسويق السياحي في دعم التنمية السياحية والحد من أزمات القطاع السياحي ، أبحاث إقتصادية و إدارية العدد الثاني عشر ديسمبر 2012 .
2-The Institute for Economics and Peace, Global Terrorism index.2017
3- World Economic Forum ،The Travel Tourism Competitiveness, Report 2017.
4- Oxford Business Group, Report Algeria,2017.
5- Country OverView,Political RiskIndex, Algeria2017 .
6-منظمة العفو الدولية 2016/17حالة حقوق الإنسان في العالم،
7-سعيداني رشيد ، أهمية الإستثمار السياحي في التنمية الاقتصادية دراسة حالة الجزائر ، مجلة البشائر الاقتصادية ، جامعة بشار، العدد2 ،2017
8- world bank group ,Doing Business 2018 Indicators, Algeria,.
9-الأمانة العامة للحكومة ،القانون رقم 03-01 المؤرخ 16 ذي الحجة عام 1423 الموافق 17 فبراير سنة 2003 المتعلق بالتنمية المستدامة للسياحية ،الجريدة لرسمية ، العدد11 .
10- المديرية العامة للضرائب ،السياحة :دعم جبائي لقطاع واعد ،نشرية شهرية ،عدد 43.
11 Ministère du tourisme et de l’ artisanat, investir dans le tourisme guide pratique , Juin2012.
12- الأمانة العامة للحكومة،القانون رقم 03/03 المؤرخ في 16 ذي الحجة عام 1423 الموافق لـ 17 فبرابر سنة 2003 والمتعلق بمناطق التوسع السياحي والمواقع السياحية، الجريدة الرسمية ،العدد 11 .
13- وزارة تهيئة الإقليم و البيئة والسياحة،الأقطاب السياحية السبعة للامتياز ، المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية ، 2025،الكتاب 3 ، جانفي2008.
14-مجموعة الأزمات الدولية ، تقرير الشرق الأوسط رقم 171/21 نوفمبر 2016 ، جنوب الجزائر طليعة المشاكل
15- World Tourism Organization , visa openness, report,2015.
- أمر رقم 80-02 مؤرخ في 21 رجب عام 1429 الموافق 24 يوليو سنة 2008 ،يتضمن قانون المالية التكميلي لسنة 200816
17- وزارة تهيئة الإقليم و البيئة والسياحة ، تنفيذ المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية المخطط العملي ، المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية ، كتاب 4 ، الخزائر، جانفي2008.
18- وزارة تهيئة الإقليم و البيئة والسياحة ، الأقطاب السياحية السبعة للامتياز ، المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية ، كتاب 3 ، الجزائر، جانفي2008.
-19-World Travel &Tourism Council, Algeria،Travel &Tourism Economic Impact ,Report 2017,
20- وزارة تهيئة الإقليم و البيئة والسياحة ، تنفيذ المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية المخطط العملي ، المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية ، كتاب 4 ، الخزائر، جانفي2008.
21-تقاريرإحصائيات مديرية السياحة والصناعات التقليدية لولاية غرداية
-22Index of Political Stability and Freedom from Violence and Terrorism, 2017

Downloads

Published

2019-10-22

Issue

Section

Articles