The need to build on international experiences to advance the tourism sector in Algeria

Authors

  • قادري عبد القادر جامعة عبد الحميد بن باديس، مستغانم،

Abstract

This study aims to research the topic of global tourism and its basic indicators with a focus on lessons learned to promote the tourism sector in Algeria, We have  followed  the descriptive analytical approach that we have supported by field data monitored by international bodies, where this research has concluded to develop a proposed model for the advancement of the tourism sector in Algeria by the light of positive indicators and successful international experiences of the field of international tourism.

Keywords: Tourism; development; investment; tourist ; Economy.

Jel Classification Codes: L83

References

1. أدهم وهيب مطر. (2014). التسويق الفندقي و مبيع و ترويج الخدمات السياحية و الفندقية الحديثة. دمشق: دار مؤسسة رسلان للطباعة والنشر والتوزيع.
2. الأمم المتحدة(UN)إدارة الشؤون الاقتصادية والإجتماعية. (2011). ، التوصيات الدولية اﻟﻤتعلقة بإحصاءات السياحة 2008. نيويورك: (UN).
3. خليل محمد سعد‎. (2017). مبادئ علم السياحة (الإصدار 1). عمان: الجنادرية للنشر والتوزيع.
4. رعد مجيد العاني. (2008). الإستثمار والتسويق السياحي (الإصدار 1). دار كنوز المعرفة العلمية للنشر و التوزيع.
5. سمر رفقي الرحبي. (2014). الإدارة السياحية الحديثة. عمان: الأكاديميون للنشر والتوزيع.
6. ماهر عبد العزيز. (2008). صناعة السياحة. الأردن: دار زهران للنشر والتوزيع.
7. مصطفى يوسف كافي. (2014). السياحة البيئية المستدامة. دمشق: دار مؤسسة رسلان للطباعة والنشر والتوزيع.
8. مصطفى يوسف كافي. (2009). صناعة السياحة و الأمن السياحي. دمشق: دار مؤسسة رسلان للطباعة والنشر والتوزيع.
9. International Labour Organization (ILO). (2013). Toolkit on Poverty Reduction through Tourism (2 ed.). Geneva: ILO.
10. Rosen, E. (2018, 9 6). Travel. Retrieved from New Rankings Of The World's Fastest-Growing Tourism Destinations: https://www.forbes.com/sites/ericrosen/2018/09/06/new-rankings-of-the-worlds-fastest-growing-tourism-destinations/#3926e60657ea
11. United Nations(UN) Department of Economic and Social Affairs. (2010). International Recommendationsfor Tourism Statistics 2008. New York: UN.
12. World Tourism Organization (UNWTO). (2019). International Tourism Highlights. Madrid: UNWTO.

Downloads

Published

2020-03-13

Issue

Section

Articles